Znaczenie słowa "dub"

Słowo " dub " dziś jest używany do opisania gatunku muzyki , który składa się głównie z instrumentalnych remixami istniejących nagrań . Takie ponowne mieszanek radykalnie manipulowania i przekształcenia zapis poprzez wykorzystanie efektów dźwiękowych. Proces produkcji i mieszanie nie jest używany tylko do replikowania występów na żywo artysty nagrywającego , ale efekty dźwiękowe i Studio ' oszustwo ' są traktowane jako integralna część muzyki. Korzenie dub można prześledzić na Jamajce w latach 1960 , gdzie jest powszechnie akceptowane , że Osbourne Ruddock pionierem stylu Ruddock zamienił biurko mieszania w instrument , z deejay lub miksera w roli artysty i performera . Te przykłady wcześnie dub może być traktowana jako wstęp do tańca i wielu gatunków muzyki pop .


Muzyka Jamajska zawsze pożyczył ciężko od muzyki popularnej w USA , dostosowując tę muzykę dać Jamajka swoje unikalne odmiany W " Big Band " muzyka 1940 był bardzo popularny na Jamajce , z zespołami skrzydłowych koncertują w całym kraju grając w lokalnych salach tanecznych . Przez te wielkie zespoły 1950 zaczęły być zastępowane przez mniejsze, bardziej dynamiczne , " optymistyczne " bop i rhythm and blues grup . Jamajczycy podróżujący do Ameryki w poszukiwaniu pracy były narażone na tego nowego rodzaju muzyki , która doskonale wyposażonego w amerykańskiej powojennej optymizmu . To było nie tylko grał , ale także są na żywo przez dużych systemów dźwiękowych , a tendencja ta szybko się na Jamajce . Operatorzy systemów dźwięku zaczęły pojawiać się w gettach w stolicy Jamajki Kingston , z tańcami odbyły się w dużych, otwartych przestrzeni , zwanych " trawniki " . Operatorzy trawnik będzie również zwiedzanie dzielnic kraju Jamajki w bezpośredniej konkurencji z wielkimi zespołami . Systemy dźwiękowe szybko przejął w salach tanecznych , ponieważ dla wielu ludzi , którzy nie posiadają radia , to byłjedyny sposób , aby usłyszeć nową muzykę R & B . "Systemy dźwiękowe były także tańsze zatrudniać niż tuzin muzyków i" dźwięk " nie wziął przerwę " W połowie 1950 roku , Duke Reid i Klemensa " Coxsone " Dodd stały dwa z najbardziej znanych operatorów systemów dźwięku na Jamajce .

W 1954 roku uruchomił pierwszą Ken Khouri wytwórnię Jamajki (Federal Records ) naciskając licencjonowanych kopii amerykańskich nagrań , jak również nagrywanie kilku lokalnych artystów . Za jego przykładem Duke Reid i Klemensa " Coxsone " Dodd które odbyły własne sesje nagraniowe , nagrania jamajskich artystów do ekskluzywnej gry na własnych systemów dźwiękowych - w nadziei uzyskania przewagi na bardzo konkurencyjnym biznesie . Duke Reid rejestrowana Derrick Morgan i Eric Morris do gry sound system . Reid , którego zestaw grał w 's- Corner "na hiszpańskiej Town Road, nawet zatytułowanej Derrick Morgan pierwszy utwór " Lover Boy "jako" S - Corner Rock' , kiedy to zagrał w systemie zapisu dźwięku jako octan wyłącznej . Clement Dodd miał również swoją pierwszą sesję nagraniową w tym roku , nagrywając kilkanaście utworów z takimi artystami jak : Alton Ellis i Eddie Perkins, Theophilius Beckford , Beresford Ricketts i Lascelles Perkins